‘Stapelgek Op Jou’ wordt een hit bij de VBRO in de lente van 1987.
39 jaar later haalt David Vandyck de song vanonder het denkbeeldig stof om het in een hedendaags jasje te stoppen. Productioneel sluit ‘Stapelgek Op Jou’ perfect aan bij zijn trouwe stijl van ‘Licht Aan De Overkant’ en ‘Heeft Samenzijn Nog Zin’, met muzikaal hier en daar ferme knipogen naar onder meer The Weekend en Dua Lipa. De originele tekst, melodie en akkoorden uit 1986 werden behouden, maar het arrangement werd compleet herschreven door een nieuw geboren producersduo uit Nederland: Gordon Groothedde (Krezip, Douwe Bob, Miss Montréal, Nick & Simon, Matt Simons, Marco Borsato,…) en Rowan Smeets (Aaron Blommaert, Camille, The Starlings, Nick Schilder,…). Een mooie kruisbestuiving die zorgt voor frisheid, dynamiek en power! Laat je meeslepen door deze hippe productie met véél synths en jawel, conga’s.
Producer en muziekuitgever Jean Kluger is alvast fan van ‘Stapelgek Op Jou’: “Met de keuze van dit lied, een interessant maar minder gekend nummer, heeft David niet de gemakkelijkste weg gekozen. Bovendien: in de voetsporen treden van legende Will Tura is een moeilijke opdracht. Het is David gelukt en ik ben gelukkig met zijn cover die de oorspronkelijke versie alle eer aandoet,” aldus Jean Kluger.
Toen Will Tura in de Synsound studio in Brussel vertoefde om ‘Stapelgek Op Jou’ in te zingen, was hij 46 jaar. Anno 2025 brengt David Vandyck een hedendaagse versie uit in zijn… 46ste levensjaar!
De song ‘Stapelgek Op Jou’ verschijnt voor het eerst in 1986 op het album ‘Tura 87’. Het duurt tot maart 1987 voordat de song ook als fysieke vinyl single wordt uitgebracht. De single wordt een dubbele A-kant met ‘In De Verte’, dat ook op het album ‘Tura 87’ terug te vinden is. Ondanks dat Will’s repertoire bestaat uit 80% zelfgeschreven materiaal, wordt deze song geschreven door de Belgische Siciliaan Pino Marchese. In 1995 scoort Will opnieuw met een song waar Marchese de muziek voor aanlevert: ‘La Melodia’.
Niet alleen in de muziek laat David zich graag internationaal inspireren, ook voor de bijhorende photoshoot gaat hij doordacht te werk in de opzet. Qua sfeer en setting laat David zich inspireren door Shawn Mendes, voor de pose is Johnny Cash zijn voorbeeld. Let vooral op de details: David heeft een vintage Gibson J-200 uit 1977 op zijn schoot, identiek aan de gitaar van Will, waar de maestro himself David’s exemplaar met plezier van een handtekening voorzag. Ook David’s vintage shirt van Gianni Versace is een geïnspireerd op de garderobe van Will, die van eind de jaren ’80 tot na het millenium haast altijd in fashion van het modehuis Versace op het podium opging.